MÜSNED-İ HANBEL

BABLAR    KONULAR    NUMARALAR

ABDEST

<< 299 >>

34- Abdestin Bozulup Bozulmadığı Konusunda Şüphe

 

1. Ebu Hureyre (r.a.)

 

- - (-)

2014 (1)- Ebu Hureyre'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Eğer sizden biri namaz kılarken dübüründe bir hareket hisseder ve abdestinin bozulup bozulmadığı konusunda şüpheye düşerse bir ses işitmedikçe veya bir koku hissetmedikçe namazını bırakmasın'' buyurmuştur.

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Buhari, vudu 1/64 (137), Müslim, hayd 1/276 (362), Ebu Davud, taharet 1/45 (177) ve Nesai, taharet 1/98 (160) rivayet ettiler.

 

 

 

2015 (2)- Ebu Hureyre (r.a.)'in bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Sizden biriniz namazdayken şeytan gelir ve adamın hayvanına yumuşakça davranıp onu ele geçirdiği gibi kendisini ele geçirir. Onun üzerine yerleşince de o kimseyi namazdan vazgeçirmek için kabalarının arasına yellenir. Sizden biri böyle bir şey hissederse, bir ses işitmedikçe veya bir koku hissetmedikçe namazını bırakmasın.''

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2016 (3)- Ebu Hureyre der ki: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Sizden biriniz namazdayken şeytan gelir ve adamın hayvanına yumuşakça davranıp onu ele geçirdiği gibi kendisini ele geçirir. Onun üzerine yerleşince de o kimseyi sıkıştırır veya ona gem vurur'' buyurdu. Siz bunu görmektesiniz. Sıkışan kişinin bir taraftan bir tarafa sallandığını ve Allah'ı zikretmediğini görürsünüz. Kendisine gem vurulan kişi ise ağzı açık olup (esneyip) Allah'ı zikretmez.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2. Ebu Said el-8Hudri (r.a.)

 

- - (-)

2017 (1)- İyad der ki: Ebu Said el-Hudri'ye: "Birimiz namaz kılıyor ve kaç rekat kıldığını bilmiyor" dediğimde şu karşılığı verdi:

 

Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Sizden biriniz namaz kılarken kaç rekat kıldığını bilmezse oturduğu yerde iki (sehiv) secde (si) yapsın, Birinize şeytan gelir de: «Abdestin bozuldu» derse, o kişi: «Yalan söyledin» desin, Ancak burnu ile bir koku duyması veya kulağıyla bir ses işitmesi bunun dışındadır,''

 

[-Sahihtir-]

 

Diğer tahric: Ebu Davud (1029), Tirmizi 396), Hakim (1/134), Darekutni (1/374) ve İbn Hibban (533) rivayet ettiler.

 

 

 

2018 (2)- Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Sizden biriniz namazda iken şeytan kendisine gelip: ''Abdestin bozuldu'' derse, o kişi içinden: «Yalan söyledin» desin. Ancak kulağıyla bir ses işitmesi veya burnu ile bir koku duyması bunun dışındadır. Biriniz namaz kılar ve fazla mı kıldıı eksik mi kıldı bilmezse oturduğu yerde iki secde etsin.''

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2019 (3)- Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Sizden biriniz namazda iken kaç rekat kıldığını unutursalı -veya şöyle buyurdu- lifazla mı kıldıı eksik mi kıldı bilemezse oturduğu yerde iki secde etsin. Birinize şeytan gelir de: «Abdestin bozuldw> derse, o kişi: «Yalan söyledin» desin. Ancak kulağıyla bir ses işitmesi veya burnu ile bir kobı duyması bunun dışındadır.''

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2020 (4)- Yahya'nın bildirdiğine göre İyad, Ebu Said el-Hudrl'ye: "Birimiz namaz kılıyor ve kaç rekat kıldığını bilmiyor" dediğinde, Ebu Said el-Hudri şu karşılığı verdi: Restılullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle bu yurdu: "Sizden biriniz namazda iken kaç rekat kıldığını bilemezse oturduğu yerde iki secde yapsın. Birinize şeytan gelir de: «Sen namazında abdest bozdun» derse, o kişi: «Yalan söyledin» desin. Ancak burnu ile bir koku duyması veya kulağıyla bir ses işitmesi bunun dışındadır.''

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2021 (5)- Yahya'nın bildirdiğine göre İyad, Ebu Said el-Hudrl'ye: "Birimiz namaz kılıyor ve kaç rekat kıldığını bilmiyor" dediğinde, Ebu Said el-Hudri şu karşılığı verdi: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: "Sizden biriniz namazda iken kaç rekat kıldığını bilemezse oturduğu yerde iki secde etsin. Birinize şeytan gelir de: ''Abdestin bozuldu'' derse, o kişi: «Yalan söyledin» desin. Ancak burnu ile bir koku duyması veya kulağıyla bir ses işitmesi bunun dışındadır.''

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2022 (6)- Başka bir kanalla Ebu Said el-Hudrl'den bir önceki hadisin mana olarak aynısı zikredilmiştir.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2023 (7)- Ebu Said el-Hudri: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): «Sizden biriniz namaz kılarken ... » buyurdu" dedi ve mana olarak aynısını rivayet etti.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2024 (8)- Ebu Said el-Hudri der ki: Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem): ''Sizden biriniz namazda iken şeytan kendisine gelir de: «Abdestin bozuldu» derse, o kişi: «Yalan söyledin» desin. Ancak burnu ile bir koku duyması veya kulağıyla bir ses işitmesi bunun dışındadır'' buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2025 (9)- Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur: ''Muhakkak ki sizden biri namazda iken şeytan kendisine gelerek dübüründen bir kıl çeker. Bunun üzerine o kimse abdestinin bozulduğunu sanır. Bu sebeple kişi bir ses işitmedikçe veya bir koku duymadıkça namazını bırakıp ayrılmasın.''

 

[-Hasendir-]

 

 

 

2026 (10)- Ebu Said el-Hudri'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Muhakkak ki sizden biri namazda iken şeytan kendisine gelerek dübüründen bir kıl çeker. Bunun üzerine o kimse abdestinin bozulduğunu sanır. Bu sebeple kişi bir ses işitmedikçe veya bir koku duymadıkça namazmı bırakıp çıkmasın.''

 

[-Hasendir-]

 

 

 

3. Abdullah b. Zeyd (r.a.)

 

- - (-)

2027 (1)- Abbad b. Temim'in bildirdiğine göre amcası, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in kişinin namaz kılarken, kendisine (gaz gibi) bir şeyler çıktığı duygusu gelmesi ve bunun kendinden olduğunu düşünmesi hakkında şikayette bulununca, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Kişi bir koku duymadıkça veya bir ses işitmedikçe namazı bırakmasın'' buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

 

 

2028 (2)- Abdullah b. Zeyd'in bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bir koku duymadıkça veya bir ses işitmedikçe abdest almaya gerek yoktur" buyurdu.

 

[-Sahihtir-]

 

1980 (1)'de geçti.